Izhodišča za organizacijo šole v naravi
Šola ob soglasju staršev zagotovi pogoje za šolo v naravi in jo organizira (razširjeni program). Šola oblikuje izvedbeni program, pri čemer upošteva cilje in načela splošnega programa šole v naravi ter okoliščine in materialne možnosti učencev in staršev. Pri organizaciji šole v naravi je potrebno spoštovati naslednje zakonske in podzakonske akte:
- Zakon o osnovni šoli,
- Odredbo o smeri izobrazbe strokovnih delavcev v osnovni šoli,
- Odredbo o normativih in standardih.
Šolo v naravi sestavljajo naslednji elementi:
- Delo, ki ga opredeljujejo temeljni cilji posamezne šole v naravi.
- Obseg dela, ki je odvisen od ciljev in vsebin posamezne šole v naravi.
- Rekreacijsko-sprostitvenih dejavnostih, ki dopolnjujejo in obsegajo naslednje:
- odmore med pedagoškimi urami, ki so namenjeni krajšim sprostitvam ali počitku,
- usmerjen prosti čas, ki ga učenci preživijo po lastni izbiri ob vodenju učiteljev spremljevalcev.
- V času večerne animacije potekata dva sklopa aktivnosti:
- prvi del je namenjen analizi opravljenega dela in predstavitvi aktivnosti naslednjega dne,
- drugi del je namenjen sprostitvi ob najrazličnejših kulturnih in družabnih aktivnostih.
- Ostale dejavnosti:
- Prehrana in osebna higiena; določen obseg ur je namenjen vsakodnevnim opravilom, to je vzdrževanju osebne higiene, prehranjevanju, pospravljanju postelj in sob, urejanje osebne opreme, pripravi in pospravljanju jedilnice
- Dnevni počitek je prilagojen starosti udeležencev, usklajevati ga je moč z usmerjenim prostim časom
Organizacija in izvedba šole v naravi
RAZRED | KRAJ/ČAS | VSEBINA | NOSILCI |
3. razred | 7. 4. – 9. 4. 2025
CŠOD Fara |
naravoslovje | razredniki,
pom. ravnatelja |
5. razred |
Golte |
»Naučimo se smučati«
(projekt v organizaciji MoV in ŠZ) |
razredniki,
pom. ravnatelja |
6. razred | Trje kralji
20. 1. – 24. 1. 2025 |
šola smučanja | razredniki,
pom. ravnatelja |
7. razred
|
27. 1. – 31. 1. 2025
(7. b, 7. c) 3. 2. – 7. 2. 2025 (7. a) CŠOD Kavka |
naravoslovje | razredniki,
pom. ravnatelja |