Select Page

 image002


 

 

 

 

Na naši šoli bomo s petošolci začeli izvajati jogo smeha. Vabljeni pa ste tudi vsi ostali učenci, ki se želite smejati kar tako, brez razloga. Dobivali se bomo ob torkih, ob 7.30, v plesni sobi. Prvo srečanje bo 14. 2. 2012.

 

1. KAJ JE JOGA SMEHA?

image004

Joga smeha je edinstvena vadba, ki kombinira brezpogojni smeh z dihalnimi vajami. Vsak se lahko smeji brez razloga, brez šal in smešnih iger. Smeh se začne kot vaja v skupini, pri kateri posameznik vzpostavi očesni stik z ostalimi udeleženci. Zaradi očesnega stika in skupinske dinamike se v večini primerov udeleženci pričnejo smejati – gre za spontan in nalezljiv smeh. Znanost je dokazala, da naši možgani ne razlikujejo med umetnim in naravnim oziroma prisiljenim ter spontanim smehom. Joga smeha je tehnika, ki
odraslim in otrokom omogoča trajni smeh od srca, brez vključevanja kognitivnega mišljenja. Joga smeha zaobide vse intelektualne sisteme, ki delujejo kot zavore naravnemu smehu.
Vaje pripomorejo k temu, da izginejo vse te zavore in se razvije otroška igrivost. Z dihalnimi vajami pripravimo pljuča na smeh. Smejalne vaje se prepletajo z dihalnimi vajami. Znanstveno je dokazano, da že z dvajsetimi minutami smeha zelo koristimo telesu.

2. ZAKAJ IME JOGA SMEHA?

image006

Beseda »joga« izhaja iz sanskrtskega korena »yuj«, ki pomeni obvladati, integrirati, usklajevati. Pomeni obvladati življenje, integrirati vse njegove aspekte, uskladiti telo z umom, dušo in družbo. Pri jogi smeha gre za prepletanje smejalnih in dihalnih vaj. Bistvo našega življenja je dihanje. Zaradi stresa in negativnih čustev postane naše dihanje nepravilno in plitko, kar vpliva na pretok energije skozi naše telo.
Bistvena karakteristika dihanja je, da je izdih daljši kot vdih. Na ta način se pljuča znebijo odvečnega zraka; nadomesti ga sveži zrak, ki vsebuje višjo koncentracijo kisika.
Smeh je najlažja in najhitrejša metoda daljšega izdihavanja ter dovajanja svežega zraka v pljuča.

3.    EDINSTVENE ZNAČILNOSTI JOGE SMEHA

image008

Za smeh ni potreben občutek za humor; ta je potreben za pogojni smeh.
Smejalna vadba pripravi telo do izločanja »hormonov sreče« v krvni obtok, s katerimi so povezana določena čustva, kot so sreča, toplina, brezpogojna ljubezen, povezanost, toleranca, odpuščanje, radodarnost in usmiljenje.
»Ko se smejiš, se spremeniš, in ko se spremeniš, se prav tako spremeni svet okoli tebe,« pravi dr. med. Madan Kataria, ustanovitelj joge smeha.

4.    UČINKI SMEHA

image010

•    Smeh sprošča,
•    prekrvavi telo,
•    znižuje nivo stresnih hormonov,
•    krepi imunski sistem,
•    deluje protibolečinsko – pospeši izločanje endorfinov,
•    deluje antidepresivno – izloča se  serotonin (hormon sreče),
•    je odlična aerobna vadba – preskrbi telo s kisikom, pospeši utrip in dihanje,
•    uravnava krvni tlak,
•    masira notranje organe,
•    vpliva na samozavest,
•    je pomembno komunikacijsko in socialno orodje,
•    aktivira desno polovico možganov (spodbuja kreativnost).

5. JOGA SMEHA ZA OTROKE

image012

Otroci vseh starosti potrebujejo smeh in igrivost. Smeh lahko otroku pomaga pri obvladovanju stresa in prav tako nadomesti del časa, ki ga otroci izgubijo s formalno izobrazbo in s spremembami v načinu življenja, ki bi ga drugače lahko posvetili igri. Joga smeha lahko v življenja otrok prinese več smeha in radosti.
Glede na poročila šol po svetu, kjer se že izvaja joga smeha, so učenci polni energije, izboljšalo se je psihično vedenje, izboljšala se je komunikacija med učenci in učitelji, povečala se je pripravljenost za učenje, prav tako se je povečala kreativnost in inovativnost, zmanjšale so se težave z disciplino in znižala se je tudi stopnja obolenj in odsotnosti. Učenci so po jogi smeha optimistični, igrivi, nasmejani in pripravljeni za delo.

6.    ZAKAJ SE ODLOČITI ZA JOGO SMEHA?

image014

1.    Joga smeha je enkratna dejavnost, kjer se vsak lahko smeji brez razloga, šal in humorja.
2.    Joga smeha vpelje smeh v skupino, kjer je močnejša skupinska energija.
3.    Joga smeha povezuje dihalne in smejalne vaje. Posledica tega je večji vnos kisika v možgane, zaradi tega se posameznik počuti bolje.
4.    Joga smeha temelji na znanstvenem dejstvu, da možgani ne ločijo med iskrenim in narejenim smehom. Psihološke in telesne koristi so enake.
5.    Začetnik  joge smeha je dr. med. Madan Kataria iz Indije, ki je leta 1995 ustanovil prvi klub joge smeha s petimi člani; danes je po vsem svetu več kot šest tisoč tovrstnih klubov, v Sloveniji jih je zaenkrat devet.

IN ŠE TRIJE RAZLOGI:
1.    Da bi telesu zagotovili znanstveno dokazane pozitivne učinke, ki izhajajo iz smeha, se moramo nepretrgoma smejati deset do petnajst minut.
2.    Da bi poželi ugodne učinke smeha, se moramo smejati z odprtimi usti, smeh mora prihajati iz trebušne prepone.
3.    Za smeh se preprosto odločimo, vse to v želji za dobre vplive na telo.

7.    ZGODOVINA TERAPEVTSKEGA SMEHA IN KLUBOV JOGE SMEHA

Norman Cousins (priznani pisatelj) je leta 1979 izdal knjigo Anatomija bolezni, v kateri opisuje pozitivne učinke humorja ter drugih pozitivnih čustev pri zdravljenju.

Dr. William F. Fry (psihiater Univerza Standford, Kalifornija) je v poznih šestdesetih letih prejšnjega stoletja začel z raziskavami psiholoških vplivov smeha in velja za očeta gelotologije (znanost smeha). Dokazal je, da smeh stimulira večino glavnih fizioloških sistemov telesa. Ena izmed njegovi študij je potrdila, da lahko dvajset sekund smeha, čeprav »narejenega«, za tri do pet minut podvoji srčni utrip. Dr. Fry je dokazal, da je smeh dobra fizična vadba in da lahko niža možnost infekcije dihal ter povzroči izločanje endorfinov.

Dr. med. Madan Kataria je marca 1995 v Mumbaju v Indiji v svoji raziskavi odkril številne pozitivne učinke smeha na duha ter telo. Odločil se je, da preizkusi vpliv smeha na sebi in drugih. Skupaj s ženo, Madhuri Kataria, sta ustanovila prvi klub Joga smeha, kjer sta jogi smeha dodala elemente dihalnih vaj iz joge – pranajame. Tako je nastala joga smeha – mešanica dihalnih vaj, sprostitvenih vaj in smeha.

Povzela:
Katja Pristušek,
vaditeljica joge smeha z mednarodnim certifikatom

Povzela iz člankov:
Obzorja: Simona Krebs:Smejalna joga v delovnem kolektivu – možnost ali potreba (2010).
Članki iz spleta: Smeh brez razloga – zdravilo za vsak dan. Znanost in smeh.
Priročnik za vaditelje joge smeha (naslov izvirnika: Certified Laughter Yoga Training Manual, 2010 by Dr. Kataria School of Laughter Yoga).

Velenje, januar 2012

Delite s prijateljiShare on Facebook